Site Overlay

Wybór ochraniaczy na kolana dla motocyklistów

Nakolanniki motocyklowe mają za zadanie chronić Twoje kolano przed urazami, stłuczeniami, złamaniami i przedmiotami odbijającymi się od koła pojazdu. Blokuje on staw, zapobiega wykraczaniu kolana poza jego normalną płaszczyznę zgięcia, podąża za krzywizną kolana i nie zakłóca naturalnego ruchu.

Mocowanie odbywa się za pomocą pasków mocujących. Przy zakupie należy sprawdzić, czy dostępne są niezbędne pasy. Najwygodniejsze są modele z czterema paskami. Dolne pasy są przymocowane tak, że mięsień znajduje się pomiędzy nimi. Dolny pasek górnej pary nie może przechodzić pod zgięciem kolana, a górny pasek musi być przymocowany jak najwyżej, aby uniknąć „nadwyrężenia” stawu kolanowego.

Skład rzepek jest podobny, te droższe mają solidną ramę z zawiasem, który utrzymuje kolano w miejscu. Oś zgięcia pokrywa się z osią zgięcia stawu kolanowego. Niektóre tanie modele czasami nie mają ramy, ale przegub musi być obecny.

Ochraniacz na kolana – Klasyczny (bez zawiasów)

Często są to dwa sztywne panele umieszczone na miękkiej wyściółce. Tego typu ochraniacze na kolana są proste i tanie. Zapewniają one minimalną ochronę przed lekkimi uderzeniami, zadrapaniami i stłuczeniami. Nadają się one lepiej do motorowerów, które pracują z niską prędkością. Modele te są sprzedawane w parach i nie ma rozróżnienia na prawo- i leworęcznych. Mocowane są do nogi za pomocą elastycznych pasków z rzepami. Można je nosić pod każdym rodzajem spodni.

Ochraniacz na kolana ma zawiasach

Uważany za poważniejszy poziom ochrony kolan. Ruchoma konstrukcja, z pogłębioną rzepką, która chroni nie tylko przód, ale i boki kolana. Wyściełane, odporne na uderzenia plastikowe panele i regulowane paski na rzepy zapewniają bezpieczne trzymanie. Chronią one więzadła, ale nie chronią przed obciążeniami skręcającymi.