Site Overlay

Smar do łańcucha motocyklowego – jaki wybrać?

Układ napędowy to jeden z najważniejszych elementów każdego motocykla. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o jego regularną konserwację. Ignorowanie potrzeby nałożenia smaru na łańcuch natychmiast przełoży się na uszkodzenie zębatek, a w dalszej kolejności na poważne problemy z całym układem napędowym. Jak tego uniknąć?

Odpowiedni smar!

W zależności od rodzaju motocykla, sposobu jego wykorzystywania, czy też warunków, w jakich jest wykorzystywany, smar do łańcucha motocyklowego powinien być nakładany co 500 kilometrów oraz po każdym deszczu.

Nie mniej ważny jest rodzaj nakładanego produktu. Obecnie w sklepach znaleźć można zarówno uniwersalne smary na bazie ceramicznej, jak i smary polimerowe oraz produkty z teflonem wraz z dodatkiem wosku.

Smar na bazie ceramicznej

W polskich warunkach klimatycznych bardzo dużą popularnością cieszy się smar na bazie ceramiczne. Jest to bezpośrednio związane z jego wyjątkową uniwersalnością. Tego rodzaju produkt może być wykorzystywany o każdej porze roku. Dodatkowo sprawdzi się on niezależnie od warunków pogodowych panujących na zewnątrz.

Smar na bazie polimerowej

W przypadku motocyklistów, którzy często wykorzystują sprzęt w trakcie opadów, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie smar do łańcucha motocykla na bazie polimerowej. W przypadku tego rodzaju produktu ma się do czynienia ze smarem, który doskonale pokrywa powierzchnie łańcucha i izoluje go od wilgoci z zewnątrz. Dodatkowo nie spada on z układu napędowego pomimo silnego deszczu, czy też szybkiej jazdy.