Site Overlay

Odpowiedni olej silnikowy 2t – pełna moc i dłuższa żywotność

W dzisiejszych czasach motocykle z silnikami dwusuwowymi są coraz rzadziej spotykane, jednak ze względu na niewątpliwe zalety nadal obecne są w offroadowych motocyklach wyczynowych. Są bowiem bardzo lekkie, proste w naprawach, a przede wszystkim cechują się ogromną sprawnością (niewielka pojemność – duża moc). W związku z tym świetnie nadają się do maszyn sportowych, od których z założenia nie wymaga się dużej trwałości i niskiego spalania, ale jak najlepszych osiągów.

Smarowanie silnika dwusuwowego – najważniejsze fakty
Mogłoby się wydawać, że mało skomplikowane silniki 2t nie są tak wrażliwe na niską jakość oleju, ale nie jest to prawda. Ze względu na ogromne wysilenie tych maszyn, dobre smarowanie stanowi podstawę do ich sprawnego działania. Złej jakości olej silnikowy 2t (https://moto-tour.com.pl/pl/menu/oleje-2t-191176.html), może być powodem przyspieszonego zużycia się elementów silnika, ale również spadku osiągów. Gromadzący się bowiem w wyniku używania kiepskich olejów nagar jest powodem spadku mocy. Do motocykli wyczynowych należy zawsze wybierać najwyższej jakości oleje syntetyczne. Oleje silnikowe 2t, które używane były z powodzeniem w starszych konstrukcjach, mogą okazać się zabójcze dla dzisiejszych silników oraz uniemożliwiają rozwinięcie pełnej mocy.

Nie tylko jakość oleju ma wpływ na smarowanie
Dodatkowo warto co jakiś czas sprawdzać działanie dozownika oleju, ponieważ olej będzie spełniał swoją funkcję tylko wówczas, kiedy będzie w odpowiedniej ilości dodawany do paliwa. Pamiętajmy również, że silniki dwusuwowe źle znoszą pracę na zbyt niskich obrotach, gdyż wówczas do ich wnętrza dociera zbyt mało środka smarującego.